mandag 25. august 2008

Plant et tre-dag

Neida, jeg har ikke gått hen og blitt miljøaktivist på mine gamle dager, men ordene rant meg i hu da vi plantet Rødbjørka mi i går.

Jeg har en forkjærlighet for rødbladete trær, og har i mange år ønsket meg ei blodbjørk som "tuntre". Men... det eneste stedet det ville være naturlig å plante et slikt tre var okkupert av ei busk. Som har stått der i 15 år. Og blitt ganske stor etterhvert. Og mannen i huset har ikke vært helt enig i at buskaset (aner ikke navnet på den) skulle byttes ut med ei bjørk, om den var aldri så mye rød.


Vel, kort fortalt klarte jeg her om dagen endelig og overbevise han om at ei blodbjørk var det eneste rette, og gammelbuska måtte endelig til pers. (Det ble heldigvis ikke sååå vanskelig å fjerne den som jeg i mitt stille sinn hadde fryktet). Hagesenteret neste! ;)




Og her er resultatet: Noe pjusk, men det regner jeg med tar seg opp. Om ikke i år, så på sikt. :)

(Det ble ikke blodbjørk på meg, det hadde de ikke. Men skitt au, rødbjørk gjør samme nytta. Bladene er jo røde...)


1 kommentar:

  1. Jeg leser meg nedover bloggen din, og finner det ene koselige innlegget etter det andre.
    Stopper et øyeblikk opp ved dette fine røde treet.
    Jeg ønsker meg nemlig et rødt tre i hagen, og nå har mannen i huset blitt vist bildet av din rødbjørk. Du skal bare se at det blir et rødt tre på Sandset til neste år :-)

    SvarSlett